Open Call DDW 2019

HOW&WOW
19 – 27 oktober 2019
DDW VEEM

Samen met partner Dutch Design Foundation zet Crafts Council Nederland het maken al een aantal jaar in de schijnwerpers op de Dutch Design Week. Ook deze editie presenteren we het belang van crafts met een spraakmakende groepstentoonstelling in VEEM op Strijp-S.

CCNL is het overkoepelend platform en expertisecentrum dat het creatieve ambacht versterkt, vernieuwt en verbreedt, zowel in Nederland als internationaal. We zorgen voor een herwaardering van de crafts en maken deze future-proof samen met een grote community van maker-designers, ambachtsprofessionals, musea, werkplaatsen, bedrijven en academies.

Tijdens Dutch Design Week 2019 brengen we het belang en de kracht van maken onder de aandacht door middel van een groepstentoonstelling met 5 actuele thema’s:
– Innovatie vanuit traditie
– Nieuwe materialen en nieuwe toepassingen van technieken
– Duurzame materialen en productieprocessen
– Nieuw toekomstig erfgoed & culturele identiteit
– Sociale innovatie

Open call
CCNL roept maker-designers, ambachtsprofessionals, musea, werkplaatsen, bedrijven en academies op werk in te zenden voor HOW&WOW, zodat we samen een sterke groepstentoonstelling kunnen maken met een breed palet aan kleur, materiaal en techniek. Het werk moet aansluiten bij een van de thema’s.

Deelnemen
Wil jij deelnemen aan HOW&WOW? Stuur vóór 30 juni een mail naar amanda@craftscouncil.nl met:
– high res beeld van jouw werk(en)
– titel+concept
– aansluitend thema
– afmetingen
– materiaal
– biografie van de maker

Crafts Council Nederland cureert de tentoonstelling en maakt een selectie uit de aanmeldingen. CCNL hecht belang aan inclusiviteit en generationaliteit.

Kosten
Kosten voor deelname aan de groepstentoonstelling zijn 150 euro incl BTW deze dienen voor 15 september te zijn voldaan.
Wat krijg je:
– Een plek in de gecureerde groepstentoonstelling HOW&WOW (200 m2)
– 1 passe-partout met toegang tot de opening met netwerkborrel
– Vermelding in de HOW&WOW publicatie
– Vermelding in communicatie rondom de tentoonstelling: persbericht, nieuwsbrief, website, social
media
– Kans om de Instagram van CCNL een week over te nemen om jouw werk en maakprocessen te tonen
– Kans om jouw maakproces live te tonen tijdens de DDW. CCNL nodigt een aantal deelnemende makers
uit om tijdens de tentoonstelling te komen werken en zodoende hun proces aan de bezoekers tonen.

Dutch Design Week 2018 trok 335.000 (inter)nationale bezoekers.
ELLE Decoration is mediapartner van CCNL en zal aandacht geven aan HOW&WOW.
Tevens worden er verschillende perstours en bedrijventours door DDW georganiseerd die HOW&WOW zullen aandoen.

Foto: Max Kneefel
Foto: Thijs Adriaans / CCNL