Jaarverslag 2020

Zoals voor iedereen was ook voor ons 2020 een bijzonder jaar.

We waren volop bezig met de herdefiniëring van het meerjarenbeleid en van onze communicatiestrategie toen de maatschappij door de pandemie piepend en krakend tot stilstand kwam. We moesten beslissen welke activiteiten wel, niet of online konden doorgaan. Het kwam erop neer dat we voor onze activiteiten steeds een tweesporenbeleid scenario moesten hanteren om zo flexibel mogelijk te kunnen inspelen op de steeds veranderende situatie. Buitenlandse activiteiten gingen online verder, de landelijke Maakdagen werden gecanceld omdat de musea hun deuren moesten sluiten. De Meet the Master masterclasses werden uitgesteld of konden met veel minder deelnemers doorgang vinden. En onze tentoonstelling voor de Dutch Design Week presenteerden we online.

Afgelopen jaar bood ons ook kansen: we startten de online rubriek ‘Meet the Maker’ waarvoor we bijzondere makers interviewden. De interviews plaatsten we wekelijks op onze website en op social media, hiermee gaven we de makers toch een podium. Door de interviews kregen we goed zicht op hoe het met de makers ging, wat hen bezighield en wat wij voor hen konden betekenen. Daarmee kregen we informatie om ons meerjarenbeleid aan te scherpen. We organiseerden verdiepende lezingen via Zoom en toen uiteindelijk de masterclasses helemaal niet meer door konden gaan, ontwikkelden we online workshops.

Bekijk hier het Jaarverslag 2020 van Crafts Council Nederland.